…SLÍBILA JSEM POVÍDÁNÍ O LETOŠNÍM PRVNÍM TÝDNU S BENTEM BRANDERUPEM…A TEN BYL V ÚNORU A DNES JE 1.5. A BLÍŽÍ SE KVĚTNOVÉ SETKÁNÍ…

PRO POŘÁDEK I DNES:

NECHCI VÁM PŘEDKLÁDAT CITACE BENTOVÝCH SLOV. CHTĚLA BYCH SE POKUSIT PODAT SVĚDECTVÍ  O MÉ CESTĚ, KTEROU ZÁSADNĚ OVLIVNILO I SETKÁNÍ  S ACADEMIC ART OF RIDING BY BENT BRANDERUP. 

A TAK SRDEČNĚ ZVU K DALŠÍMU DÍLU MÝCH ÚVAH.

DOSPĚLA JSEM DO BODU, ŽE BYCH CHTĚLA ŘÍCI NĚCO K TOMU, KAM KRÁČÍM V TÉTO ´INSTATNÍ DOBĚ´ REPREZENTOVANÉ KURZY VŠEHO DRUHU S ABSENCÍ INTEGRACE TEORIE DO PRAXE (PŘEDNÁŠEJÍCÍCH). V DOBĚ, KDY SE ZTRÁCÍ PŘEHLED O TOM, KDO JE ´VYPRAVĚČEM´ A KDO TO SVÉ OPRAVDU ŽIJE…A TO JE VELIKÁ ŠKODA. MÁME NA DOSAH TOLIK LIDÍ, KTEŘÍ S KOŇMI SKUTEČNĚ ŽIJÍ A POTVRZENÍM JEJICH KOMPETENTNOSTI NENÍ PUBLIKOVÁNÍ OBRÁZKU CERTIFIKÁTU Z KURZU A PÁR UMNĚ NAPSANÝCH ŘÁDKŮ, KTERÉ VELKÉMU MNOŽSTVÍ LAIKŮ STAČÍ … 

DOBA, VE KTERÉ NYNÍ ŽIJEME JE TĚHOTNÁ EXPLOZÍ INFORMACÍ VŠEHO DRUHU. JSOU VŠUDE A JEDNODUŠE DOSTUPNÉ. ZAPLATÍME VÍCE ČI MÉNĚ A JDE SE NA TO…STUDUJÍ VŠICHNI A VŠECHNO A ČÍM VÍC CERTIFKÁTŮ A TITULŮ, TÍM VÍC JEN A JEN INFORMACÍ! 

INFORMACE JE VŠAK JEN ZÁKLADNÍ INDÍCIÍ K CESTĚ…A INDICIE BY MĚLY DÁVAT SMYSL A JASNĚ UKAZOVAT NA SMĚR, KTERÝM JE UŽITEČNÉ SE DÁT PRO DOBRO NAŠICH KONÍ, ABYCHOM POKUD MOŽNO CO NEJDŘÍVE POCHOPILI QUO VADIS…A JEN PRAXE A TEDY ODŽITÉ ROKY PROVĚŘÍ  ZDROJE INFORMACÍ A JEJICH INTEGRACI …

————————————————————————————————————

NAPOSLEDY JSEM DALA SLIB, ŽE SE JIŽ DEFINITIVNĚ PŘIBLIŽUJI K TÉMATU.

TAK TEDY: CO JE TO KREATIVNÍ LONŽOVÁNÍ? PAMATUJETE SI JEŠTĚ, CO JSEM PSALA V 1-3 ÚVAZE?

KREATIVNÍ LONŽOVÁNÍ JE SOUČÁSTÍ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ KONĚ (A NÁS SAMOZŘEJMĚ TÉŽ!)

O KREATIVNÍM LONŽOVÁNÍ UVAŽUJI V MOMENTU, KDY KŮŇ JE V SOULADU, TZN. ZŮSTÁVÁ UVOLNĚNÝ A JE NA ´PŘÍJMU´ V NAŠEM DIALOGU SE VŠEMI MOŽNÝMI POZICEMI MÉHO TĚLA VŮČI NĚMU, TZN. POZPÁTKU, Z BOKU, U ZÁDI.  

ZÁROVEŇ JE MOŽNÉ JEJ VÉST V KONKRÉTNÍM RÁMCI, KTERÝ JE DÁN POCHOPENÍM MÝCH SIGNÁLŮ ( DOMLUVENÝCH ŽÁDOSTÍ A REAKCÍ) A SMYSLUPLNÝM POUŽITÍM NÁSTROJŮ (DOMLUVENÝCH OTÁZEK A ODPOVĚDÍ). JEDNÁ SE O VĚDOMÝ DIALOG, TZN. OTÁZKY JSOU KLADENY V JASNÉM KONTEXTU POTŘEB KONĚ S CÍLEM NOVÉ KVALITY ROVNOVÁHY (ROVNOVÁHY JEZDECKÉHO KONĚ).

TO, ŽE JSOU TO NAŠE POTŘEBY, PROTOŽE KŮŇ V ZÁSADĚ NETOUŽÍ PO TOM, ABYCHOM NA NĚM JEZDILI, JE JEN JINÝ ÚHEL POHLEDU 😊

TAKŽE POJĎME DÁL.

V KREATIVNÍM LONŽOVÁNÍ KONĚ  VEDU NA VĚTŠÍ VZDÁLENOST SKRZE VĚDOMÉ PŘILNUTÍ, KDY V RUCE CÍTÍM PULZUJÍCÍ ENERGII, KTERÁ VZNIKÁ V DŮMYSLNÉM SYSTÉMU KOŇSKÉHO TĚLA.  A ZÁROVEŇ, JSEM-LI DOSTATEČNĚ VZDĚLÁNA V POCITECH 😊 MOHU SI S TOUTO ENERGIÍ ŽIVÉHO ORGANISMU POHRÁVAT (MYŠLENO POZITIVNĚ) JAKO ŽONGLÉR S BALÓNKY. A TÍM PÁDEM I JÁ JSEM ZAPOJENA V CELÉ ´PODÍVANÉ´, NEBO-LI INTEGROVÁNA V CELKU. 

TO VŠE JE MOŽNÉ ZA PŘEDPOKLADU, ŽE MÁ RUKA JE VZDĚLÁNA V CITU ( JE FUNKČNÍM ČIDLEM ČTOUCÍM A KOMUNIKUJÍCÍM ZÁROVEŇ) A KŮŇ JÍ ZÁROVEŇ JIŽ ROZUMÍ A HLEDÁ TZV. PŘILNUTÍ (NAPOJENÍ NA MOU ENERGII) JAK BYLO JIŽ ZMÍNĚNO VÝŠE.

A POKUD TO VŠE MÁM, CÍTÍM- ZAŽÍVÁM I NA VĚTŠÍ VZDÁLENOST  OKAMŽIKY HARMONIE.

NENÍ TO MEZI NEBEM A ZEMÍ, ALE JE TO MEZI MNOU A MÝM KONĚM.

TO JE PRO MĚ KREATIVNÍ LONŽOVÁNÍ.

CO MYSLÍTE, DÁ SE TO NAUČIT BĚHEM JEDNOHO DVOU SEMINÁŘŮ?

NEDÁ.

KREATIVNÍ LONŽOVÁNÍ JE PROCES NEUSTÁLÉHO PROHLUBOVÁNÍ ZÁKLADŮ ZÁKLADU A ZÁKLADŮ SAMOTNÝCH, KDY ČAS OD ČASU NÁM KŮŇ SÁM OTEVŘE DVEŘE DO VYŠŠÍCH LEVELŮ ROVNOVÁHY A JSME-LI DOSTATEČNĚ VZDĚLÁNI A PŘÍTOMNI V DANÉM OKAMŽIKU, PAK MŮŽEME SPOLEČNĚ VYKROČIT Z KONFORTNÍ ZÓNY A NECHAT SE VÉST O STUPÍNEK VÝŠE NA POMYSLNÉM ŽEBŘÍKU VZDĚLÁNÍ.

A TEĎ BY SE HODIL NĚJAKÝ VÝRAZNÝ ODSTAVEC. PÍSMENKA NAPSANÁ AŽ DOPOSUD JSEM NECHALA DO TEĎ ULEŽET, BYLA JSEM S MÝMI KOŇMI.

PŘI PSANÍ MÉ DALŠÍ ÚVAHY JSEM SI V JEDNU CHVÍLI UVĚDOMILA, ŽE DŮVODEM, PROČ TYTO ŘÁDKY MOHU PSÁT, JE MŮJ ŽIVOT S MÝMI KOŇMI A ŽE TO, CO JE NEJVÍC DŮLEŽITÉ, JE PRÁVĚ ČAS S NIMI

ACH! A TEĎ JSEM PĚKNĚ PATETICKÁ! ONO JE TO TAKY TÍM, ŽE SLOVY SE TEŽKO DAJÍ VYSVĚTLIT POCITY. A KDYŽ SE O TO POUKUSÍME, JSME JEDNODUŠE PATETIČTÍ…

MYSLÍM SI, ŽE POCITY SE VYSVĚTLIT SLOVY NEDAJÍ.

KAŽDÝ Z NÁS MÁ JINÉ VNITŘNÍ PROŽÍVÁNÍ, JINÉ NUANCE KRÁSY A OŠKLIVOSTI, RADOSTI A SMUTKU…

SLOVA JSOU NAŠE SPOLEČNÁ DOHODA, KTEROU SI NAHRAZUJEME EMPATII. MÁME NUTKÁNÍ SVÉ POCITY VYSVĚTLOVAT NAMÍSTO TOHO SE NAVZÁJEM VCIŤOVAT. VYSVĚTLENÍ SLOVY SE OČEKÁVÁ OD NÁS A MY HO OČEKÁVÁME TÉŽ. ZNÁTE TO: “ VYSVĚTLI MI, JAK TO MYSLÍŠ, CO CÍTÍŠ, CO SI TÍM CHTĚL/A ŘÍC?“ MYSLÍM, ŽE JSME SE ÚSPĚŠNĚ ODNAUČILI VĚŘIT NAŠIM POCITŮM.

KONĚ NÁS ALE VRACÍ K SOBĚ SAMÝM. K NAŠEMU VNITŘNÍMU PROŽÍVÁNÍ A VCIŤOVÁNÍ SE BEZE SLOV.

TAK TEDY K TOMU, JAK JSEM SE OD PÍSMENEK VRÁTILA KE ZDROJI… BYLA JSEM S MÝMI KOŇMI. CHIQUI DOSTAL OBĚD, MASÁŽ (A BĚHEM NÍ JSME SUNDALI HODNĚ CHLUPŮ ZIMNÍ STRSTI, KTERÁ MÉ KONĚ OPOUŠTÍ OD PŮLKY LEDNA) A K TOMU DOSTAL PROHŘÍVACÍ DEKU NA ZÁDA A KYČLE. MEZI TÍM JSEM KARTÁČ POUŽILA I NA LIMIHO A CHIRONA A POKLIDILA, CO BYLO POTŘEBA. A ŽE TOHO OD RÁNA ZASE PŘIBYLO! A PAK UŽ JSEM SE VRÁTILA K CHIQUIMU, KTERÝ MEZI TÍM, SE STÁLE HŘEJÍCÍ DEKOU NA ZÁDECH, PŘEŠEL Z REŽIMU UVOLŇOVÁNÍ DO REŽIMU PODŘIMOVÁNÍ. VÍTE, JAK JSEM POZNALA, JAK DLOUHO MÁM NECHAT DEKU CHIQUIMU NA ZÁDECH? PŘED PRVNÍM POUŽÍTM JSEM SI JEDNODUŠE PŘEČETLA NÁVOD. ALE PAK JSEM SI VŠIMLA, ŽE DOBA, KDY SI PROHŘÁTÍ CHIQUI UŽÍVÁ, SE MĚNÍ. V MOMENTU, KDY SE ZAČNE OTÁČET HLAVOU SMĚREM K DECE VÍM, ŽE PŘED CHVILKOU UPLYNUL ČAS, KDY MĚLA BÝT DEKA DOLE. TAKŽE TEĎ UŽ VÍM, ŽE JE POTŘEBA ZŮSTÁVAT NA BLÍZKU A SLEDOVAT JEHO REAKCE A DEKU ZAVČAS SUNDAT. PŘIZNÁVÁM, JEDNOU UŽ JI DRŽEL V ZUBECH :)))

POTÉ, CO JSEM DEKU (VČAS) SUNDALA, LEHCE JSME SE PROTÁHLI A KRÁTCE GAMNASTIKOVALI V ZASTAVENÍ A KROKU. ZNÍ TO TAK JEDNODUŠE! ALE SÍLY V PRUŽNOSTI, KTEROU K TOMU CHIQUI POTŘEBUJE VYNALOŽIT, JE OPRAVDU HODNĚ. NAVÍC JE ZÁSADNÍ, ABY ZŮSTAL MOTIVOVÁN, ALE BEZ AFEKTU, ABY SE NEVYTRATILA HRAVOST A ZÁROVEŇ UVOLNĚNÍ. A TOHLE TEDA SNADNÝ S HŘEBCEM NENÍ. ČÍM VÍCE SI CHIQUI UVĚDOMUJE SVOU SÍLU A ČÍM VÍC CÍTÍ MOU RADOST Z JEHO SCHOPNOSTÍ, TÍM VÍCE MĚ CHCE POTĚŠIT:))) JE TENKÁ HRANICE MEZI MOTIVACÍ A PŘÍLIŠNÝM VZRUŠENÍM, KTERÉ SE JEN TĚŽKO RYCHLE ZTIŠÍ A KDYŽ NASTANE, JE POTŘEBA JEJ NECHAT POSTUPNĚ ODEZNÍT…I TO JE SOUČÁST KREATIVNÍHO LONŽOVÁNÍ :)

VÍTE, TO KRÁSNO MEZI MNOU A MÝMI KOŇMI SE VLASTNĚ NERODÍ V MOMENTU, KDY JSME SPOLU.ZAČÍNÁ KLÍČIT VE CHVÍLÍCH, KDY MI V HLAVĚ PLYNE FILM (MYSLÍM, ŽE I ONI SI PŘEHRÁVAJÍ SVOU PODOBU FILMU POTÉ…)A JE TO FILM O POCITECH. TO ZNÍ ZVLÁŠTNĚ, ŽE? 😊

TÍM FILMEM MYSLÍM POZOROVÁNÍ ZEVNITŘ. NENÍ TO  FILM V PRAVÉM SLOVA SMYSLU. PŘEDSTAVTE SI SVĚT, KDE OBRAZY NAVOZUJÍ POCITY (V TAKOVÉM SVĚTĚ ŽIJEME, JEN ČASTO NE VĚDOMĚ 😊)

VĚDOMOST PRO MĚ ZNAMENÁ, ŽE TO, CO JE OPRAVDU DŮLEŽITÉ, NEJSOU OBRAZY, KTERÉ SE NÁM ZJEVUJÍ PŘED OČIMA, ALE PRÁVĚ POCITY S NIMI SOUVISEJÍCÍ. SVĚT, VE KTERÉM JDE O POCITY, JE SVĚT, KTERÝ NÁS VRACÍ K SOBĚ SAMÝM, SNAŽÍ SE NÁS DRŽET U NÁS SAMÝCH.

SVĚT, KDY OBRAZY JSOU JEN NÁPOVĚDOU K NAŠIM POCITŮM A NÁPOVĚDA NEMUSÍ BÝT VŽDY SPRÁVNĚ INTERPRETOVÁNA.

NA ČEM ZÁLEŽÍ INTEPRETACE? NA POCITU, ŽE TAK JE TO SPRÁVNĚ. JASNÉM POCITU PRAVDIVOSTI, SPRÁVNOSTI. MŮŽEME TO NAZVAT INTUICÍ.

MŮŽEME SE O TOM DOHADOVAT, ALE CÍTÍM, ŽE INTUICE, KTERÁ NÁS VEDE SPRÁVNÝM (PRO NÁS) SMĚREM, JE PODLOŽENA VŽDY INTEGRACÍ TEORIE V PRAXI. JÁ VÍM A JE TO TU ZASE, NENÍ AKADEMIK JAKO AKADEMIK A TAK DÁLE, A TAK DÁLE…KRUH SE UZAVÍRÁ 😊

TEĎ JSEM SI UVĚDOMILA, ŽE KDYBYCH TO CELÉ NAMLUVILA DO VLOGU, UŽ BYCH PRAVDĚPODOBNĚ BYLA HOTOVA. TAKTO SE NEUSTÁLE VRACÍM K NAPSANÝM ŘÁDKŮM A VNÍMÁM, JAK NA MĚ PŮSOBÍ…TAKŽE SPOUSTU MYŠLENEK SI UŽ NEPŘEČTETE :))) ALESPOŇ DNES NE.

A TAKY TUŠÍM, ŽE LIDÉ ČÍM DÁL TÍM ČASTĚJI A RADĚJI POSLOUCHAJÍ NAMÍSTO ČTENÍ. VŽDYŤ U POSLECHU SE MŮŽE DÍT MNOHO DALŠÍHO. U ČTENÍ JSME JEN TADY A TEĎ…😊

V PROSINCI MĚ BENT ISNPIROVAL PRO CHIQUIHO JEDNODUCHOU RADOU. ZKUS NAJÍT CESTU K BUDOUVÁNÍ A UDRŽENÍ JEHO PRUŽNÉ SÍLY PŘES KRÁTKÉ ETUDY DVAKRÁT DENNĚ. BYLA TO VÝZVA, BÝT SKUTEČNĚ TADYA TEĎ A NEPROMARNIT ANI OKAMŽIK!…STÁLE SE TO ÚČÍM, JSEM NA CESTĚ 😊!

A TEĎ OPĚT PRAKTICKY:

POMÁHÁ NÁM S CHIQUIM ZMÍNĚNÁ PROHŘÍVACÍ DEKA PŘED PRACÍ, PROTAHOVÁNÍ PODLE GILLIAN HIGGINS A CO NEJPŘESNĚJŠÍ PRÁCE NA SHROMÁŽDĚNÍ (SNAŽÍM SE BÝT CO NEJVÍCE PŘÍTOMNA, CHCETELI TADY A TEĎ A NEBO TAKY SOUSTŘEDĚNÁ V POCITU V KONKRÉTNÍ CHVÍLI) – PŘECHODY MEZI ´SCHOOL HALT´- ŠKOLNÍM KROKEM – ŠKOLNÍM KLUSEM, MALÁ LEVÁDA, NACVÁLÁNÍ, KDY SE OBJEVUJÍ PRVNÍ SKOKY VE ŠKOLÍM CVALU A NEBO TAKY TERRA TERRA. NEPŘEKROČIT 15 MINUT DYNAMICKÉ PRÁCE, KDY SE CHIQUI BUĎ MŮŽE UNAVIT NEBO PŘÍLIŠ VZRUŠIT! ANEBO ZTRATIT ZÁJEM, PROTOŽE JSEM NEBYLA DOST KREATIVNÍ A NEVCÍTILA SE DO TOHO, CO MI MŮJ KŮŇ SDĚLUJE, NA CO SE PTÁ A JAK ODPOVÍDÁ… A K TOMU ZACHOVAT UVOLNĚNÍ V PRUŽNÉ SÍLE! TAK TO JE VÝZVA! V SOUČASNÉ DOBĚ JE DÉLKA ETUDY DO 15TI MINUT I S PAUZAMI DO UVOLNĚNÍ DOPŘEDU A DOLU, S PAUZAMI V ZASTAVENÍ A KLIDNÉ, ALE JASNÉ CHVÁLENÍ :) A ZHRUBA TAK BYLA DLOUHÁ I NAŠE LEKCE S BENTEM NYNÍ. ZBÝVAJÍCÍ ČAS BENT VYPLNIL DETAILNÍMI ROZBORY PRÁCE VE SHROMÁŽDĚNÍ A TIPY NA DALŠÍ SMĚŘOVÁNÍ. 

VÍTE JAK TĚŽKÉ JE ZŮSTAT V KLIDU A NEPODLEHNOUT EXTATICKÉMU VÝKŘIKU, KDYŽ SE VÁM PŘED OČIMA A POD RUKAMA RODÍ TAKOVÁ NÁDHERA! O POCITECH POMLČÍM :)))

TAK JO, TO BYCHOM MĚLI CHIQUIHO, MÉHO UNICORNA :) 

S LIMIM JSME POKRAČOVALI NA SHROMÁŽDĚNÍ TÉŽ. ZAČÍNÁ TO BÝT (PRO NĚKOHO) NUDA, ŽE? SAMÉ SHROMÁŽDĚNÍ :)))

ALE TADY SE ZASTAVÍM U JEDNÉ MYŠLENKY. 

SHROMÁŽDĚNÍ ZAČÍNÁ A KONČÍ V HLAVĚ KONĚ. ZAJÍMÁ VÁS, JAK TO MYSLÍM?

POKUD ANO, TAK PŘÍŠTĚ ZASE TADY S LIMIM, CHIRONEM A ERMITANĚM 😊

PŘEJI KRÁSNÉ DNY S VAŠIMI KOŇMI

SONA